Koncern zároveň predpovedal, že dlhotrvajúci nedostatok polovodičov sa v
druhej polovici roka zmierni a prispeje k prudkému nárastu produkcie,
čím sa vykompenzujú mesiace obmedzovania výroby.
Čistý zisk VW sa za tri mesiace do konca marca 2022 zvýšil na 6,7
miliardy eur z 3,4 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Generálny riaditeľ Herbert Diess vo vyhlásení uviedol, že Volkswagen
dokázal „zmierniť“ vplyv problémov s dodávkami komponentov, ako sú
polovodiče, prerozdelením výroby v rámci svojej globálnej siete tovární.
Nedostatok čipov, kľúčového komponentu v konvenčných aj elektrických
vozidlách, ktorý spôsobila pandémia nového koronavírusu, si minulý rok
vynútil prerušovanie výroby. Tento rok prispela k problémom v
dodávateľskom reťazci invázia Ruska na Ukrajinu, ktorá obmedzila
dostupnosť káblových zväzkov vyrábaných v regióne.
V centre stratégie VW je tak Severná Amerika, kde sa druhá najväčšia
automobilová skupina na svete pokúsi do roku 2030 viac ako zdvojnásobiť
svoj podiel na tamojšom trhu na 10 %.
Volkswagen zaznamenal v roku 2021 svoj prvý zisk po rokoch v tomto
regióne po emisnom škandále z roku 2015, po ktorom skupina obmedzila
svoju činnosť v USA.
Automobilová skupina, ktorá vlastní 12 značiek vrátane Audi, Porsche,
Seat či Škoda, v marci oznámila, že do svojich výrobných zariadení v
Severnej Amerike napumpuje 7,1 miliardy USD (6,73 miliardy eur).
Volkswagen zároveň v stredu potvrdil predbežné údaje, podľa ktorých sa
jeho prevádzkový zisk v 1. štvrťroku zvýšil na 8,5 miliardy eur zo 4,8
miliardy eur vlani.
Finančný riaditeľ Arno Antlitz pritom uviedol, že výsledok skupiny
podporil posun smerom k „lepšie vybaveným vozidlám“ s väčšími maržami.
Predaj drahších áut pomohol automobilovému gigantovi dosiahnuť nárast
zisku, aj keď jeho celkový odbyt klesol o viac ako 20 %.
(1 EUR = 1,0556 USD)